Fra Altibox og Viken Fiber har vi mottatt følgende informasjon:
Vi har dessverre ikke kommet til enighet med TV2 om en ny avtale innen fristen. Inntil denne er på plass, har vi ikke rettigheter til å sende TV2s kanaler. Vi er lei oss for at dette rammer kundene, og vil gjøre det vi kan for å få kanalene på plass så raskt som mulig.
Med jevne mellomrom reforhandles avtalene med kanalene og strømmetjenestene vi tilbyr. Når vi går inn i slike forhandlinger har vi som mål å inngå en avtale som gjør det enkelt å være tv-kunde, og som gir stor grad av fleksibilitet og valgfrihet til å se det du vil, når du vil. Vi ønsker at beboerne skal ha enkel tilgang til sine favorittprogrammer, strømmetjenester og den beste sporten, enten de bruker tv-en i stua, ser på appen, er på hytta eller på farten.
Inntil videre må beboerne som ikke klarer seg uten TV2, selv abonnere på TV2 Play og logge på via dekoder.
Kompenasjon og informasjon
Så lenge kanalene er borte vil vi tilby kompensasjon, som vi håper vil hjelpe på beboernes tålmodighet. Alle boenheter får 50 ekstra poeng, som vil være tilgjengelig på beboernes Mine sider fra 1. april. Poengene kan benyttes til å velge inn HBO Max eller Viaplay - eller noe annet. Utvalget finner du på altibox.no/privat/tv/innholdsoversikt
Beboere med oppgradert tv-abonnement får mulighet til å aktivere en rabatt på 100 kroner hvis de ønsker det i stedet for ekstrapoeng. Rabatten vil bli trukket fra beboerens første mulige faktura etter at kunden har aktivert den på Mine sider. Kompensasjonen gjelder selvsagt bare beboere som har valgt tv fra oss. Beboere som bare har valgt eller abonnerer på internett vil ikke bli berørt.
Hold deg gjene oppdatert på forhandlingene på altibox.no/info
Dersom du ønsker kontakt med oss ber vi deg kontakte kundeservice.
Vennlig hilsen Altibox og Viken Fiber